Navigatiescan

“Meten is weten” zegt men wel eens.
Voordat er begonnen wordt aan een veranderingstraject is het vaak hel zinvol om eerst eens te kijken hoe de organisatie er voor staat.
Wat zijn de sterke punten, wat zijn de zwakke plekken, waar is dringend verbetering nodig? Kortom, waar staan we nu?

Met een grondige analyse van de huidige staat van het bedrijf in de breedste zin van het woord bepalen we de huidige status.
We kijken naar de bouwstenen van de organisatie zoals strategie, structuur, systemen en processen, managementstijl, cultuur en personeel, productmarktpositionering, SWOT-analyse en nog vele andere belangrijke markers.
Hiermee creƫren we een overzichtelijk beeld van het bedrijf waarin we zowel de uitdagingen als de kansen voor verbetering terugzien.

Het resultaat is een helder adviesrapport dat als beginpunt en springplank kan fungeren voor de toekomst. De keuze welke verbetertrajecten en -projecten het beste kunnen worden aangegaan wordt hiermee vaak in een oogopslag duidelijk.